Balance of Performance ala America

28.02.2013 13:56
Po dominantním vítězství stáje Chipa Ganassiho v lednové čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně zahořklo několik soupeřů. Jedním z nich byl i Max Angelelli, který ostrou kritikou směrem ke Grand-Am poukazoval na zvýhodnění Ganassiho stáje, resp. zvýhodnění motorů BMW. 
 
Ganassiho motory BMW měly v Daytoně o pár koní navíc, očividné to bylo zejména při jízdě na oválu. Soupeři si stěžovali, ale marně. Grand-Am jejich prosby nevyslyšelo a díky tomu se Ganassi radoval z dalšího cenného triumfu.
 
O tomto víkendu na nás čeká druhý závod sezony – v americkém Austinu na novém okruhu COTA. A hle, Grand-Am snížilo výkon motorů BMW o 10 – 15 koní. A to není vše, vozům Chevrolet bylo povoleno odstranit restriktory, které v Daytoně „dusily“ motory a snižovaly jejich výkon.
 
Vyjádření technického ředitelství Grand-Am zní následovně. „Daytona je velmi specifická trať. Nyní musíme vyrovnat výkony vozů na tratě, které budou následovat. V Daytoně k žádných chybám nedošlo, ale nyní už je modifikace potřeba.“
 
Takže asi tak. Balance of Performance ala America. Kdybyste si chtěli vsadit na vítěze druhého závodu, doporučuji Chevrolet. Ganassi si totiž vytáhl černého Petra. Ovšem v dalších závodech už může být všemu jinak.
 
-AleSi-